برند

فرهنگ برند براساس زبان برند ساخته می‌شود.

زبان برند عبارت است از کلمات، عبارات و اصطلاحاتی که یک سازمان استفاده می‌کند تا هدفش را توصیف کند. زبان برند بخشی از هویت کلامی برند و در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین بخش آن است.
زبان برند روابط را تعریف می‌کند. یک برند رسمی از زبان رسمی استفاده می‌کند و به وسیله‌ی ارتباطاتش رسمیت خود را نشان می‌دهد، و یک برند آرام از زبان رسمی و پرحرف استفاده می‌کند تا مشتریانش بیشتر احساس آرامش کنند. لحن و شیوه‌ی بیان شما ارزش و شخصیت شما را منعکس می‌کند.
یک مثال روشن می‌تواند در مورد جنرال موتور باشد، که آن‌ها یک مقاله ارائه کردند و در آن فهرستی از 69 کلمه که کارکنان نباید از آن‌ها استفاده کنند را لیست کرده‌اند. بعضی از این کلمات عبارتند از: “همیشه، نابود، فلج‌کننده، حساس، خالص، هرگز، خودکشی، شگفت‌انگیز، جدی، ایمنی، ناپایدار و غیره.” ایجاد زبان برند و مهم‌تر از آن، استفاده مداوم از آن در تبلیغات، شعارها و تمامی ابزارهای فروش، به مشتریان کمک می‌کند تا برای شناخت برند از همان دایره لغات استفاده کنند، همچنین سد راه رقبا می‌شود تا نتوانند مفاهیم و لغاتی را به برند نسبت دهند که عموما منفی هستند.
اگر در حال حاضر سازمان شما در حال دست‌وپنجه‌نرم کردن با مسائل فرهنگی است، یک روش ساده و رسا ارزیابی فضای کار واقعی و توجه بیشتر به زبان است که مردم برای توصیف همکاران، تیم‌های دیگر، محصولات و مشتریان خود به کار می‌برند. هدف در اینجا مطمئنا مانع شدن بیانات شخصی و یا مجبور کردن مردم به انتخاب کلمات خاص نیست. آنچه واقعا به دنبال آن هستیم شناسایی و تغییر سیگنال‌هایی است که مردم هر روز در ارتباطات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.
این تغییرات معانی بسیار بزرگی‌ می‌توانند داشته باشند، به عنوان مثال یک شرکت اصرار داشت که عنوان شرکت را تغییر دهد و “شرکت تلفن همراه” را تبدیل به “شرکت موبایل” کند. به نظر می‌رسید این عنوان دوم مخفف است امادلیل اصلیش این بود که تاکید اصلی به جای تلفن روی انعطاف‌پذیری باشد. با به‌کار بستن صبر و حوصله و دقت، زبان جدید نگرش‌ها را شیفت می‌دهد. نگرش جدید باورها را جابه‌جا می‌کند و باورهای جدید اقدامات جدیدی را به دنبال خواهد داشت.

09365246800-09373338886
viber:09373339886
line:anarabi